A feladatsor mindkét osztályban két részből állt: olvasott és hallott szöveg értéséből, amelyek egyaránt 3-3 feladatot tartalmaztak. A feladatok nehézségi foka folyamatosan emelkedett. Típusfeladatok voltak: képekhez szöveg hozzárendelése, kérdésekre megfelelő válasz megtalálása, hosszabb, autentikus szöveg alapján tesztsor megoldása. A hallott szövegekről meg kellett állapítani, hogy hol játszódnak, milyen témája van a különböző híreknek, ill. melyik állítás helyes a hallottak alapján. A rendelkezésre álló idő elegendő volt, a feladatok megfelelőek voltak az adott osztály nyelvi szintjének. A mérésre folyamatosan készültek a diákok, a feladattípusok nem voltak ismeretlenek. Nem a nyelvtani ismereteik felmérése volt a cél, hanem a globális megértés, amely az eddig elsajátított szókincsre támaszkodott.
A 6. évfolyamon 6 fő egyformán teljesített az olvasott és a hallott szöveg értelmezése terén, 6 fő 1-2 ponttal többet szerzett a hallott szöveg feladatainál, 6 fő az olvasott esetében,5 főnél jelentősebb az eltérés mindkét irányban.
A 8. osztály esetében egészen más a teljesítmény. 1 fő nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményt, a többieknél a hallott szövegekhez kapcsolódó feladatok megoldása szignifikánsan jobb volt. Harmaduk 5-9 ponttal, harmaduk pedig 10-13 ponttal szerzett többet.
- osztály
23 fő vett részt a mérésben.
Eredmények:
1 fő 93%
1 fő 90%
2 fő 86%
1 fő 80%
3 fő 60 %- 76%
8 fő 50%-56%
6 fő 30%-46%
1 fő 20% -os teljesítményt nyújtott.
- osztály
22 fő vett részt a mérésben.
Eredmények:
1 fő 95%
2 fő 82%
8 fő 65 % -70%
8 fő 50%-57%
2 fő 42%-47%
1 fő 30%-os teljesítményt nyújtott.